HTML

Kurucz Imre

piackutatási és marketing tanácsadó, az NRC kutatási igazgatója

Kik a hazai Twitter felhasználók?

2010.02.15. 16:31 kurucz

"Kik a hazai Twitter felhasználók” címmel minikutatást végez a Marketingkommunikáció blog. Ez természetesen inkább játék, mint megalapozott felmérés, ezért úgy gondoltam, a téma apropóján megosztok az Onlime Blog olvasóival néhány információt a rendszeres Twitter-használók profiljáról egy valóban reprezentatív kutatás, a VMR2009 második féléves adatai alapján.

Nos, úgy tűnik, a Twitter ma még inkább a férfiak játszótere, és a nők az összes netezőn belüli súlyukhoz képest kisebb arányban képviseltetik magukat a használók között – három twitterezőből ugyanis kettő férfi és csak egy nő. Ennél is markánsabb azonban a szolgáltatást használók életkori profilja: míg ugyanis a 14-69 éves netezők táborának átlagéletkora 34 év, addig a Twitter-használóké nem éri el a 25-öt – a használók háromnegyede 30 év alatti, és mindössze 9 százalékuk töltötte már be a 40. életévét (ezzel szemben az összes netpolgár egyharmada 40 évnél idősebb).
 
Az, hogy egy új szolgáltatás (jelen esetben a Twitter) iránti nyitottság összefüggésben van más webes és webkettes szolgáltatások használatával, nem igazán meglepő. A twitterezők szinte kivétel nélkül használják a netet chatelésre, olvasnak online fórumokat és több mint 70 százalékuk rendszeresen használja a Wikipédiát. Míg az összes internetező kevesebb mint 10 százaléka rendelkezik saját bloggal, addig a Twitter-használók 53 százalékáról mondható el ez, ráadásul a twitterezők egynegyede – a rendszeres csiripelés mellett – folyamatosan frissíti is webes naplóját. RSS-t még csak minden tizedik internetező használ – a Twitter-használók körében ez az arány is lényegesen magasabb: 47 százalék.
 
A hazai Twitter-közösség élen jár az online médiafogyasztásban is: az átlagosnál lényegesen jellemzőbb rá az internetes rádióhallgatás vagy akár az online tévézés; videót pedig 66 százalékuk töltött már fel a netre (miközben ez az arány a teljes netes közösségen belül csak 22 százalék).
 
A közösségi oldalak használata ugyan általánosan jellemző a magyar internetezőkre, a csiripelők e tekintetben is mutatnak sajátos jegyeket. Bár körükben is az iWiW a legtöbbek által használt közösségi site, előnye sokkal kisebb, mint a teljes netes populáción belül. A MyVip népszerűsége is átlag feletti ebben a fiatalos szegmensben, de igazán a Facebook estében figyelhetünk meg markáns eltérést: a Twitter-használók 68 százaléka használja a Facebookot, csaknem annyian, mint az iWiW-et.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlime.blog.hu/api/trackback/id/tr221760604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása