HTML

Kurucz Imre

piackutatási és marketing tanácsadó, az NRC kutatási igazgatója

Idéző - Mit hoz a jövő?

2014.08.30. 17:01 kurucz

"Egyes kutatókból adattudós vagy insight tanácsadó lesz, míg mások hátramaradnak egy hanyatló iparágban. Az insight tanácsadók lesznek azok, akik eldöntik, hogy a számtalan rendelkezésre álló adatforrás közül melyiket érdemes használni, és az egyes forrásokat milyen súllyal kell figyelembe venni; továbbá képesek elemezni az összekapcsolt adatokat, konzultálni az ügyféllel, és megoldani a felmerült problémát.
A felhasználóbarát kutatási eszközök megjelenésével egyre több ügyfél használja majd belső erőforrásait egy-egy kutatás lebonyolításához, a technológiai cégek növekvő érdeklődésével pedig további zuhanás várható a piackutató ügynökségek iránti keresletben. A piackutatás mai formája csak a kvalitatív területen, valamint az új termékek fejlesztésében maradhat meg."
(Preriit Souda, TNS Global)

"Tudom, hogy mindannyian unjuk már a big data kifejezést, de ez az a jelenség, amelyik a legnagyobb, forradalmi hatást fogja gyakorolni a piackutatásra a következő 10-20 évben. Nekünk is el kell fogadnunk, hogy a viselkedés ma már sok esetben hatékonyabban vizsgálható passzív monitorozással, mint azzal, hogy olyan kérdésekkel bombázzuk az embereket, amelyekre nem tudnak pontosan válaszolni.
Afelé haladunk, hogy nem csak a fogyasztói magatartást, hanem az attitűdöket, az életstílust és az értékeket – a kérdőíves kutatások korábbi felségterületeit – is információs rendszerek segítségével térképezzük fel inkább, és nem hagyományos felmérésekkel."
(Colin Strong, GfK UK)

"Az innováció és a változás a hagyományos piackutató ügynökségek világán kívülről érkezik. A fogyasztók megértésének következő hulláma tulajdonképpen már elkezdődött – a nagy kérdés az, hogy ezek az innovációk beépülnek-e a piackutatás eszköztárába. Ez lenne a feladatunk, de vajon képesek vagyunk-e valóban megragadni és tovább gerjeszteni azt a forradalmi változást, amely túlmutat a megkérdezéses vizsgálatokon?"
(Kyle Nel, Lowe’s)

Alapvetően át kell alakítanunk a kutatási dizájnokat, alkalmazkodva a megkérdezettek preferenciáihoz, és maximálisan kihasználva az egyes platformok – mint az érintőképernyő – előnyeit. Ha nem teszünk drámai lépéseket a kérdőívek átalakítására, azt kockáztatjuk, hogy teljesen elidegenítjük magunktól a válaszadókat, és ügyfeleinknek olyan adatokat szállítunk majd, amelyek a reprezentativitás és a használhatóság terén is komoly hiányosságokkal bírnak."
(Kirstin Luck, Decipher)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://onlime.blog.hu/api/trackback/id/tr296932377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.