HTML

Kurucz Imre

piackutatási és marketing tanácsadó, az NRC kutatási igazgatója

Idéző - Online kvali pro és kontra

2014.06.10. 17:09 kurucz

Edward Appleton (Avery Zweckform)

"
Egy relatíve egyszerűbb kutatási cél esetén – termékkoncepció- vagy csomagolási teszteknél, kommunikációs anyagok vizsgálatánál – remekül működhetnek az online kvalitatív technikák. Ha azonban nincs ennyire egyértelműen definiálva az output – tehát mondjuk attitűdöket vagy viselkedést szeretnénk jobban megérteni, ami egy komplex, érzékeny, témától függő és a kontextus által erősen befolyásolt dolog – akkor a kvalitatív kutatást sokkal hasznosabb hagyományos, offline módon lebonyolítani."

"Az online kvalitatív kutatásokban az írott szöveg meghatározó szerepet játszik. A résztvevőket nem tudjuk ugyanazon a módon értékelni, ahogy egy hagyományos csoportos beszélgetésen – nem látjuk, milyen ruhát viselnek, nem látjuk a szem és arcmozgásukat vagy a testbeszédüket. Emiatt nagyon jó képességekkel kell rendelkeznünk a leírt mondatok interpretálásában, érzékenyen és gyorsan kell reagálnunk az írásban megjelenő hangsúlyokra, a hangsúly megváltozására, a szokatlan szóhasználatra: zsargonra, szlengre, humorra, iróniára."

"Az online kvalitatív technikákat – amikor csak lehetséges – az offline-nal együtt kell alkalmaznunk, hogy minél teljesebb képet kapjunk. Ez pedig egy újabb érv a több módszert egyesítő – és természetesen magasabb büdzséjű – kutatási dizájn mellett."

Steve August (Revelation)

"Igaz ugyan, hogy az online- és a mobilkutatásban elveszik a vizualitás és a testbeszéd, de cserébe e módszerek lehetővé teszik, hogy folyamatosan kapcsolatban legyünk a kutatás résztvevőivel, közelebb kerülve élményeikhez és ezzel kapcsolatos megnyilvánulásaikhoz, ami nagyban segíthet nekünk az emberi viselkedés és az érzelmek mélyebb megértésében. Minden kutatási módszernek vannak erősségei, és mindegyik küzd kihívásokkal – az az állítás azonban, hogy online kutatással nem lehet mélyre ásni, alapvetően nem igaz."

"Sok olyan érzékeny téma van, amely tulajdonképpen könnyebben kutatható online módon, hiszen az emberek az anonimitás maszkja mögül őszintébben tudják kifejezni magukat. A webet és főleg a mobilt használva a résztvevők még az előtt bevonhatók a kutatásba, hogy a fogyasztói élményt feldolgozták, értelmezték volna. Sőt, különböző aktivitásokkal segíthetünk egyfajta keretet is adni az élményeikhez. Emellett az online kvalitatív vizsgálatokban a kutató a környezetet is jobban ellenőrzése alatt tudja tartani – egyfajta kontrollként és egyensúlyként jelenve meg az interakciókban."

"Minden kutatási módszer, így az online és a személyes is lehet félrevezető. Elég ehhez egy sugalmazó kérdés, a csoportdinamika félrecsúszása, nem-reprezentatív közösségi média feedek, vagy egy rosszul dizájnolt megkérdezés – nekünk kutatóknak viszont az a legfontosabb feladatunk, hogy megértsük és kontrolláljuk módszereink működését."

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlime.blog.hu/api/trackback/id/tr66932399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.