HTML

Kurucz Imre

piackutatási és marketing tanácsadó, az NRC kutatási igazgatója

Idéző - Erről szól 2016.

2016.03.02. 16:39 kurucz

A „géprombolók” folytatni fogják harcukat minden új megközelítés vagy technológia ellen, az „igaz hitűek” pedig arról prédikálnak majd, hogy ezek az új megközelítések és technológiák miként szorítják ki a használatból a felméréseket, a fókuszcsoportokat és a mélyinterjúkat egy-két éven belül. A valóság valahol a két álláspont között van: a jó kutatók óvatosan kezelik az új technikákat, úgy, hogy bármikor beépíthessék őket saját eszköztárukba, eközben pedig továbbra is használnak megkérdezéseket, fókuszcsoportokat, mélyinterjúkat és más hagyományos megoldásokat; a rossz kutatók ellenben beleszeretnek néhány kutatási módszertanba (legyen az tradicionális vagy újszerű megközelítés), és minden esetben ezeket akarják használni.
(Ron Sellers, Grey Matter Research & Consulting)

2016 a válaszadók éve lesz. A kutatási közösségek rá fognak minket kényszeríteni, hogy végre kialakítsuk a módszereinket – a kérdezési technikáinkat ugyanis elmulasztottuk hozzáigazítani a megváltozott szokásokhoz. A kutatások résztvevői rávesznek majd minket arra, hogy komolyan vegyük az adatkezelésre vonatkozó aggodalmaikat, és világossá tegyük számukra a kérdőívkitöltéssel, az adatgyűjtéssel és a megfigyelésekkel kapcsolatos tudnivalókat. Ők pedig jutalmazni fogják azokat a cégeket, amelyek megfelelnek az elvárásaiknak. Kutatóként tehát nem csak arra kell figyelnünk, hogyan vélekednek a fogyasztók az általunk vizsgált termékekről és szolgáltatásokról, hanem arra is, hogy a véleményüket milyen módon szeretnék megosztani velünk.
(Melanie Courtright, Research Now)

 A big data időnként valóban hasznos, a jövőben pedig még több esetben lesz az – de most még nem tartunk itt. Az adattömeg gyorsabban nő, mint ahogy a képességeink fejlődnek ahhoz, hogy valóban ki tudjuk használni a benne rejlő lehetőségeket. A big data nagyszerű eszköz specifikus kérdések megválaszolásához, különösen ha azok jól előrejelezhető mintázatokhoz kapcsolódnak – de nem támogatja azokat a mindennapos, gyakorlati döntéseket, amelyeket a cégeknek 2016-ban, és a következő pár évben meg kell hozniuk.
(Ray Poynter)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlime.blog.hu/api/trackback/id/tr218772266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.