Tíz évvel ezelőtt ez az állítás még egyértelműen megállta a helyét, hiszen az alacsony internetpenetráció miatt az online kutatás még nem volt alkalmas arra, hogy eredményeit kiterjesszük általános fogyasztói célcsoportokra. Az internethasználók arányának növekedésével azonban folyamatosan bővült azon szegmensek köre, amelyek esetében az online megkérdezés megbízható alternatívát nyújt.
Természetesen egy internetes kérdőív sosem fogja elérni azokat, akik nem interneteznek, de az adatfelvételek többsége ma már így is megbízhatóan lebonyolítható egy megfelelő online kutatási panelen. Nincs általános szabály arra vonatkozóan, mekkora internetezői arány szükséges egy szegmensen belül ahhoz, hogy bátran nyúljunk az online kutatáshoz, az viszont fontos, hogy a penetráció mellett figyelembe kell venni a az egyes alszegmensek (például életkori csoportok) internethasználata közötti különbségeket, továbbá azt is, a kutatás témája mennyire függ össze az internethasználattal.
Amennyiben valamelyik kritérium nem teljesül, érdemes valamilyen hibrid – az online adatfelvételt offline kérdezéssel kombináló – megoldást választani.