Kedd este Egerszalókon Novák Pétertől átvehettem a Magyar Reklámszövetség által újonnan alapított Golden Brain díjat. A díjat 8+1 kategóriában osztották ki, engem természetesen a kutatók között jelöltek, és a hat jelölt közül végül a zsűri engem választott.
A Golden Brain az alkotó elméket díjazza, és az új díjhoz tökéletesen illeszkedett a Reklámkonferencia tematikája: a félbevágott, majd összeillesztett fejek, amelyek az agy két felére, a ráció és emóció kettősségére utalnak.
A piackutatást általában a bal agyféltekével azonosítják – számok, adatok, statisztikai modellek és próbák, csupa száraz dolog. A modern piackutatásban azonban egyre nagyobb szerep jut a jobb agyféltekének is. A jövő kutatójának – aki egyben tanácsadó is lesz – az analitikus képesség mellett egy nagy adag kreativitásnak is ott kell lennie a fegyvertárában.
Ezúton is hadd mondjak köszönetet a Piackutatók Magyarországi Szövetségének, amely jelölt a díjra, a Facebookon rám szavazóknak, és természetesen a szakmai zsűrinek, hogy mellettem döntöttek.