HTML

Kurucz Imre

piackutatási és marketing tanácsadó, az NRC kutatási igazgatója

Férfias márkák

2010.06.22. 17:44 kurucz

Férfi vagyok, és az illatom is férfias – sulykolja belénk a legújabb Old Spice szpot. Az Old Spice tehát már nem csupán bizonyítékot kínál az ígéret helyett, hanem igazi macsófílinget is, akárcsak az Axe, vagy a ”férfiasan tökéletes” Gillette. 

Mitől lehet egy márka férfias? Nos, nyilván attól, hogy – tipikusan – férfiak használják, és persze attól, hogy a kommunikációja a férfias jelleget emeli ki: hirdetései férfias tevékenységek köré épülnek, szponzorként a férfiak körében kedvelt eseményeken jelenik meg.
 
A végső szót persze a fogyasztók mondják ki; leginkább pedig a célcsoport, jelen esetben a férfiak. A VMR.man kutatásban arra kértük a válaszadókat, nevezzenek meg legfeljebb öt olyan márkát, amelyet kifejezetten férfiasnak tartanak. Az eredményt az alábbi szófelhő foglalja össze – minél többen említettek egy márkát, annál nagyobb betűmérettel szerepel az ábrán.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nagyobb mérethez klikk a képre!
 
Igen, ott van a toplista elején az Old Spice, a Gillette és az Axe is – legtöbben azonban az Adidast említették, és kifejezetten férfias márkaként tűnik fel a Nike is.
 
Egy ilyen ábra persze nem pontosan azt mutatja, hogy a célcsoport mennyire érez egy márkát férfiasnak, sokkal inkább azt, hogy a férfiak mekkora hányadának jut eszébe, ha férfias brandeket kell megnevezniük. A férfias jelleg mellett tehát a spontán ismertség is benne van az eredményben: könnyen lehet, hogy egy férfias-nőies skálán az Old Spice férfiasabb átlagértéket kapna a megkérdezettektől, mint az Adidas – ám int látható, egy teljesen nyitott kérdésnél az utóbbi szerepel jobban.
 
A sportmárkák mellett egyébként jópár uniszex brand szerepel még az ábrán. Nem lenne meglepő, ha néhányukkal egy olyan szófelhőben is találkoznánk, amely a – spontán felidézett – nőies márkákat mutatja be a nők válaszai alapján. Ígérem, egy ilyen szófelővel is előrukkolok majd – ősszel, a VMR.woman kutatás eredményeinek ismeretében.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlime.blog.hu/api/trackback/id/tr732101469

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZNy · http://www.kep.tar.hu/zny 2010.06.25. 20:07:38

Hát a VMR.woman kutatásban az Old Spice nem fog megjelenni. A Nikenak viszont a női termékvonalának köszönhetően jó esélye van arra, hogy közel ekkora betűmérettel szerepeljen.

Más. A blog nevéről.
A zöldcitrom igen népszerű mostanában. Az sxc.hu oldalon is a legtöbbször letöltött fájl egy lime - 189 879 letöltéssel (www.sxc.hu/category/9002).
süti beállítások módosítása